Tarih Podcast'leri

Okanogan APA-220 - Tarihçe

Okanogan APA-220 - Tarihçe



We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Okanogan
(APA-220: dp. 14,837;1. 455'; b. 62'; dr. 24'; s. 18 k.; cpl. 692; trp. 1562; a. 1 5", 4 ikiz 40mm., 1 dörtlü 40 mm.; cl. Haskell; T. VC2-S-AP5).

Permanente Metals Corp., Richmond, Kaliforniya tarafından Denizcilik İdaresi sözleşmesi kapsamında inşa edilen Okanogan (APA-220), Bayan E.J. Husted sponsorluğunda 26 Ekim 1944'te denize indirildi ve 3 Aralık 1944'te satın alındı ​​ve Comdr. Frederiek Fender, USNR, komuta

Okanogan'ın bir saldırı nakliye aracı olarak birincil görevi, kendi çıkarma gemisi, tam bir birlik taburu ile karaya çıkmak ve karaya çıkmak ve birlikleri, askerleri ve savaş esirlerini hedeften tahliye etmektir. Buna göre binilen nimetler, yanaşma, tıbbi ve dişçi kulakları, dinlenme tesisleri için tüm imkanları sağlamalıdır. İlk görevi 16 Şubat 1945'te, bir dizi Donanma, Deniz ve eiviban yolcusu ile birlikte Ulaştırma Bölümü 57 personeli ile Hawaii'ye gitmek üzere San Francisco'dan yola çıktığında başladı.

Pearl Harbor'da Okanogan, yaklaşık 740 Ordu'ya girişti.

saldırı birlikleri, 17 Nisan'da geldiği Okinawa için takviye. "Filonun kalmak için geldiği", şiddetli bir şekilde savaşan adadan beş gün sonra, 160 savaş zayiatı ile Saipan'a doğru yola çıktı. Saipan'da 1000 gazi, 1 Haziran'a ulaştığı San Francisco'ya gitti.

Okanogan, Pasifik boyunca ve savaş alanları arasında savaş kapandıkça iki kez daha yolculuk yaptı. Batı Kıyısı limanlarındaki kısa dönemler, birliklerin işgal görevleri için yeniden konuşlandırılması ve savaş gazilerini Amerika Birleşik Devletleri'ne geri göndermesinin acil ihtiyacının getirdiği yoğun programını bozdu. 9 Ocak 1946'da San Francisco'da bir sefer yaptı ve bir ay sonra Atlantik Filosu ile önümüzdeki dört yıl boyunca operasyonlar için ana limanı olan Norfolk, Va.'ye gitti. Deniz Kuvvetleri ve Deniz Piyadeleri savaş zamanında doğan savaş tekniklerini keskinleştirirken, Okanogan rezerv eğitim gezileri yaptı ve doğu sahili boyunca, Karayipler'de ve 1949 sonbaharında Hawai Adaları'nda manevra ve tatbikatlarda yer aldı.

Okanogan, Kore Savaşı'nın patlak vermesi üzerine Pasifik Filosuna yeniden katıldı ve Ağustos 1950'de Japonya için San Diego'daki 1. Deniz Tümeni'nin bir kısmını yükledi. Bu birlikler, Kuzey Kore saldırganlığına karşı bir karşı saldırı için General Douglas MaeArthur tarafından acilen talep edilmişti. Okanogan, adamları 15 Eylül'de Inchon'a inanılmaz zorlukta amfibi bir saldırı ile indirdi. Operasyonun gerçekleştirilme becerisi, "Deniz Kuvvetleri ve Deniz Piyadeleri hiç bu kadar parlak olmamıştı..." diye haykıran General MacArthur'un beğenisini kazandı. Okanogan, 26 Ekim'de Wonsan'a yapılan saldırıda aynı tümen askerlerini karaya çıkardı.

Okanogan, Aralık ayında Chinampo'dan üç bin mülteciyi tahliye etti; bir tanesi daha denizde doğdu ve daha sonra minnettar ebeveynleri tarafından geminin adını aldı. Ocak 1951'de Okanogan, Inehon'a daha fazla asker getirdi ve Nisan ayında Kojo'daki gösteri çıkarmalarında amiral gemisi olarak görev yaptı.

Mayıs 1951'de San Diego'ya dönen Okanogan, gelecekteki savaş görevleri için yorulmak bilmeden eğitim aldı. Eylül ve Ekim'de Hava Kuvvetleri'nden askerleri Yokohama'ya taşıdı ve Mart 1952'de Naval Beach Group One ile Japonya'ya yeniden yelken açtı. Aralık ayında Long Beach'e dönmeden önce, Çıkarma Gemisi Flotilla One'ın personelini Kore, Koje do'ya taşıdı ve Japonya açıklarında amfibi tatbikatlar gerçekleştirdi.

Önümüzdeki sekiz yıl boyunca Okanogan, Uzak Doğu'ya konuşlandırılmadığında hem kendisi hem de Deniz Piyadeleri için sıkı bir eğitim programına devam etti. Altı ila yedi aylık bu tür yolculuklar 1954, 1956, 1958 ve 1959'da yapıldı. Onun 1958 deniz yolculuğuna ilişkin bir deneyim, Donanmanın herhangi bir krize dünya çapında bir yanıt verme yeteneğini göstermektedir. 6. Filo Temmuz'da Deniz Piyadelerini Lübnan'a indirdiğinde, yarım dünya ötedeki Okanogan, daha fazla deniz piyadesi yüklemeye ve ihtiyaç duyulduğunda onları Akdeniz'e götürmeye hazır bir şekilde hemen Okinawa'ya ilerledi.

Okanogan, 16 Şubat 1960'ta bir kez daha Long Beach'ten ayrıldı ve Tayvan'daki Deniz Piyadeleri ile büyük bir tatbikatına katıldıktan sonra Güneydoğu Asya'ya doğru yola çıktı. İlk görevi, on çıkarma gemisini Laos hükümetine teslim etmekti; ikincisi, planlı bir Amerika Birleşik Devletleri turu için Tayland ve Vietnam sanat hazinelerinin yüklenmesi. 25 Temmuz'da Long Beach'e döndü.

1962 ve 1963-4'te Okanogan, Batı Pasifik'teki 7. Filo ile tekrar seyir yaptı ve arada sırada Dominik krizi tarafından Karayipler'e çağrıldı. 19 Nisan 1965'te Long Beaeh'den bir kez daha ayrıldığında, bu Vietnam Savaşı'na doğrudan katılım içindi. Mayıs ve Haziran boyunca Okinawa ile Da Nang Chu Lai ve Qui Nhon arasında adam ve mühimmat taşıdı; temmuz-kasım ayları arasında hizmet eder; Da Nang'da bir istasyon gemisi olarak, orada Donanma Destek Faaliyetine 700 ila 900 kişilik yanaşma ve dinlenme tesisleri sağlıyor. Tekneleri, Müttefiklerin komünist saldırganlığı püskürtmek için ana üslerinden birinin oluşturulması için bu temel destekte günde 18 ila 20 saat çalıştı.

Okanogan 17 Aralık'ta Long Beach'e döndü ve Haziran ve Temmuz 1966'da Deniz iletişim teknisyenlerini taşıyarak tekrar Güney Vietnam'a gitti. 17 Kasım 1966'da Da Nang'a istasyon gemisi olarak döndü ve Güney Vietnam'daki özgürlük davasına eşsiz katkısını yaptı. Amfibi Kuvvet Pasifik Okanopan'ın bir üyesi olarak filoyu taşıma, eğitme ve destekleme görevini 1968'e kadar sürdürdü.

Okanogan, II. Dünya Savaşı hizmeti için bir savaş yıldızı ve Kore Savaşı hizmeti için altı savaş yıldızı aldı.


USS Okanogan (APA-220)

USS Okanogan (APA-220) bir HaskellDünya Savaşı, Kore Savaşı ve Vietnam Savaşı'nda ABD Donanması ile hizmet gören sınıf saldırı nakliyesi. Okanogan (APA-220), Richmond, California'daki Permanente Metals Corporation tarafından Denizcilik İdaresi sözleşmesi kapsamında inşa edildi, 26 Ekim 1944'te denize indirildi ve Komutan Frederick Fender, USNR komutasında 3 Aralık 1944'te satın alındı ​​ve devreye alındı.

Okanogan'Saldırı nakliyesi olarak birincil görevi, kendi çıkarma gemisini, tam bir birlik taburunu taşımak ve karaya çıkarmak ve birlikleri, zayiatları ve savaş esirlerini hedeften tahliye etmekti. Bu doğrultuda, yola çıkan askerlerin barınma, yanaşma, tıbbi ve diş bakımı, dinlenme tesisleri için tüm olanaklarla donatıldı.


Okanogan-Wenatchee Ulusal Ormanı'na hoş geldiniz

Okanogan-Wenatchee Ulusal Ormanı, Washington'daki Cascade Sıradağları'nın doğu yamaçları boyunca 3,8 milyon akrelik bir alanı kapsayan geniş ve çeşitli bir manzaradır.


Sayfa 055

Bien Hoa'ya ve III MAF'ı güçlendirmek için planlanan Deniz taburlarından birinin Qui Nhon'daki BLT 3/7'yi rahatlatması, böylece SLF'nin bir kez daha yüzer bir yedek olarak işlev görebilmesi. Gelen Deniz taburu, yıl içinde gelmesi planlanan Kore Cumhuriyeti (ROK) birlikleri tarafından rahatlayana kadar Qui Nhon'da kalacaktı. Amiral Sharp talebi onayladı ve General Krulak, Qui Nhon görevi için Yarbay Leon N. Utter'in BLT 2/7'sini atadı. 15 *

BLT 2/7 Deniz Piyadeleri, 30 Haziran'dan bu yana Okinawa'daki rıhtım çıkarma gemisi Alamo (LSD 33) ve saldırı nakliye gemisi Okanogan (APA 220) ile Güney Vietnam'a konuşlanma iznini bekliyorlardı. Tabur yeni görevini aldığında, gemiler açıldı ve 6 Temmuz akşamı Qui Nhon'dan geldi. Seçilen iniş alanı, GREEN Beach, şehrin güneyindeydi ve Bodley'in taburu tarafından güvence altına alınmıştı. Ertesi sabah 08:00'de ilk birlikler karaya çıktı ve o akşama kadar yardım tamamlandı. Utter'in taburunun erzak ve teçhizatı gece karaya çıkarıldı ve tüm operasyon gün ağarırken sona erdi. BLT 3/7, 8'i öğleden sonra kendi nakliyesine yeniden başladı, ancak amfibi filo, ihtiyaç duyulursa BLT 2/7'yi güçlendirmek için birkaç gün Qui Nhon'un dışında kaldı.

Qui Nhon'a vardıktan sonra Yarbay Utter'in taburu III MAF'ın operasyonel komutası altına girdi. General Walt taburu, güçlerini kilit araziye yerleştirmesi için yönlendirdi.


Aslen ilk ulus ülkesi olan göl, adını gölün eşsiz oluşumunu tanımlayan Syilx (Okanagan Hint) kelimesi 'soo-yoos' kelimesinden almıştır. 1800'lerin başında, Okanogan Nehri Avrupalı ​​kürk tüccarları, kaşifler ve sığır yetiştiricileri tarafından kullanılmaya başlandı. 1850'li yıllara gelindiğinde bölge yerleşime başlamıştır. Hiram F. “Okanogan” Smith, ilk beyaz yerleşimcilerden biri oldu. Yıllar boyunca, yalnız ticaret noktası, gezginler için hoş bir manzaraydı. 1857'de Smith, Hope, M.Ö.'den kar ayakkabısı ve yük atıyla taşınan 1.200 küçük elma ağacı dikti. Washington Eyaleti Elma endüstrisinin başlangıcıydılar. Ağaçlarından on biri bugün hala taşıyor. Bir madenci ve öncü sığır yetiştiricisi olan Smith, 1893'teki ölümünden önce bölge ve eyalet yasama organlarında görev yaptı.

Smith'in liderliği ve 1858 altına hücumun ateşi ile bölgeye bir madenci ve yerleşimci akını geldi. Altın çılgınlığı soğumaya başladığında, yerleşimciler dikkatlerini zengin tarım alanlarına çevirdiler. 1920'de Okanogan'ın nüfusu, esas olarak elma bahçelerine dayalı güçlü bir ekonomiyle neredeyse iki katına çıkmıştı. İkinci sırayı kereste ve ağaç ürünleri alırken, onu üçüncü sırayı büyükbaş hayvanlar izledi. Artan demiryolu ve otomobil erişimi, Okanogan'ın büyüyen ekonomisine turizm eklemesine izin verdi. Başka bir endüstri de gelişiyordu, kaçak içki. Kanada viskisine kolay erişimi sayesinde, Okanogan County, Yasaklama sırasında bir içki kaçakçılığı yatağıydı.

Halen tarım ve turizme dayalı güçlü bir ekonomiye sahip olan Okanogan İlçesi, şarap için üzüm üretimine geçmiştir. Birçok kişi tarafından “bir sonraki Napa Vadisi” olarak kabul edilen vadi, şarap turu, açık hava macerası ve nefes kesici manzaranın eşsiz bir kombinasyonunu sunuyor.


Okanogan APA-220 - Tarihçe

BÖLÜM I. - İLK KEŞİF VE ERKEN TARİH.

David Thompson, Columbia nehrinin kuzey kısmını inen ilk beyaz adamdı. Kuzeybatı Kürk Şirketi ile bağlantılıydı. Thompson, Temmuz 1811'de Dalles'e geldi. Kuzey Kolombiya'nın keşfi için David Stuart tarafından komuta edilecek bir sefer düzenlenmişti. Thompson'ın ortaya çıkışı bu seferi sekiz gün geciktirdi, ancak sonunda Stuart'ın yolculuğuna kuzeye doğru devam etmesi gerektiğine karar verildi ve 23 Temmuz 1811'de dört katip, Pellet, Ross, Montigny ve McLennan, dört tekne adamı, Thompson ve mürettebatı ve birkaç Kızılderili tehlikeli yolculuklarına çıktılar. Hafif kanolarla donatıldılar ve bu tekneler küreklerin yanı sıra yelkenleri de taşıyordu. Böylece Kolombiya nehrinin sularının bu kısmındaki ilk ticari işletme kuruldu. Thompson'ın kuzeydoğuda Montreal'e devam etmesine karar verilmişti ve onun tarafından The Dalles'daki görevin komutanı Bay McDougall, John Jacob Astor'a bir mektup gönderdi.

Nehrin yukarısında bir süre için Stuart ve Thompson birlikte kaldılar. Ama sonunda, ikincisi kano konvoyundan kurtuldu ve önden geçti, Stuart ve yolcularını rotada daha yavaş ilerlemeye bıraktı. Kuzeybatı Şirketi için vahşi doğada yeni bir kalenin yerini gözetlemek Stuart'ın planının bir parçasıydı. Grup, muhteşem ırmağın yükselişine devam ederken, geniş, ağaçsız bir bozkıra ulaştılar, etrafı dağların ayırt edici özelliği olmaksızın son derece yüksek tepeler olarak adlandırılabilecek bir dizi yükselti ile çevriliydi. Uzun, zengin otlar bolca büyüyordu. Güneydoğuda manzara açık ve genişti, ancak kuzeyde yoğun bir çam ve köknar ormanı tarafından kapatıldı. Çiçeklerle kokulu ve kuş yaşamının net çan notalarıyla müzikaldi. Ve kuzeydeki göllerden aşağı, yerlilerin O-kan-a-kan ya da imlasının modern kabulünde Okanogan olarak adlandırdıkları serin bir dere akıyordu. Bu noktada sularını Columbia'nınkilerle birleştirdi ve şimdi buraya yakın bir yerde Brewster kasabası bulunuyor. Okanogan'ın doğu kıyısında, ağzının beş mil yukarısında, Stuart kalesini, postasını veya fabrikasını kurdu, çünkü yer daha sonra tüm bu isimler tarafından tanındı.
"Okanogan" kelimesinin anlamı ve türevi, Chinook yetkilileriyle her zaman bir tartışma ve belirsizlik konusu olmuştur. Yirmi yıldan fazla bir süredir Kızılderililer arasında bulunan ve isimlendirmeleri üzerinde özel bir çalışma yapan Peder E. de Rouge, doğru kelimenin Okanogan değil, Okanakan olduğunu iddia ediyor. Bu konum için üç iyi neden ileri sürer: Birincisi, Hintliler her zaman "quotkan" veya "quotkain" sesini kullanırlar, ikincisi, Hint lehçesinde "quotg" harfine karşılık gelen "quotg" harfi yoktur veya üçüncüsü, yeni Hint sözcüklerinin oluşumunda ve analojiden sonra Yunancada iki kelime veya kök kullanılır. Birincinin son iki harfi ve sonuncunun ilk iki harfi atılır ve daha sonra kelimeler birleştirilir.
Okanogan'da ilk üç hece, "hiçbir şey" anlamına gelen sözcüğün ilk kısmıdır ve son hece, Okanogan veya Okanokan'ın gerçek anlamının "hiçbir şey" olduğu anlaşılan "baş" anlamına gelen "kozasekan"ın kalıntısıdır. de Rouge, kelimenin nehre uygulanmasını açıklayamıyor ve uygunluğa atıfta bulunmadan şeylere kelimeler eklemenin sadece Kızılderililerin bir geleneği olduğunu söylüyor. Kaynağını bir gölden alan nehir, bu Kızılderililerin bilgisi dahilinde, ismin kökenini açıklayabilir.
Conconully'de yayınlanan Okanogan Görünümü, kelimenin anlamı hakkında başka bir açıklamaya sahiptir. Diyor ki:
"'Okanikane' kelimesinin İngilizce anlamı mı? Okanogan, şimdi yazıldığı şekliyle 'buluşma'dır ve kaynağını aynı adı taşıyan gölden aldığı Okanogan nehrinin başına verilmiştir. Bölgenin her yerinden, Britanya Kolumbiyası'ndan ve hatta Alaska'dan gelen Kızılderililerin, bu güne kadar (1888) bile yıllık 'potlaç' için bir araya geldikleri ve balık ve av stoğunda yattıkları yer burasıdır. O Sooyos olarak bozulmuş olan 'Scooyos' kelimesi 'darlar' anlamına gelir ve işte Kuzeybatı Pasifik'teki en büyük balık avlama alanları. 'Conconully', aynı zamanda yozlaşmış bir Hint adı 'bulutlu' anlamına gelir, ancak Somon nehrinin alt koluna uygulandı. Conconully'nin yattığı vadi için uygun Kızılderili adı, 'para deliği' anlamına gelen Sklow Outiman'dır.

İşte o zaman, şirketin orijinal iç kalesi, Colville'in "Fort"'undan yaklaşık on beş yıl önce gelen bir yazıydı. Bay Bancroft'un dediği gibi: "Orası kara tugayının uğrak yeriydi ve zamanla Yeni Kaledonya bölgesinden gelen kürklerin depolandığı ana istasyon haline geldi." büyük kuzeybatı. İklim emsalsizdi Kızılderililer bol miktarda dost canlısı atlar nehir balıklarla yaşıyor, bitişik ormanda birçok diş çekici oyun çeşidi boldu. Okanogan'ın kuzeye doğru gidişi, bu değerli kürk üreten ülkeye batıya doğru, denize açık bir doğal karayolu olan Columbia'ya erişim sağlıyordu. Stuart tarafından dikilen ilk yapı, nehrin kıvrımına yakalanmış dalgaların karaya attığı odunlardan inşa edilmiş, 16x20 fit boyutlarında bir kütük evdi. Daha sonra Pellet ve McLennan'ı Kolombiya'nın ağzındaki Astoria'ya geri göndererek kuvvetini azalttı ve 15 Ekim 1811'de güvenli bir şekilde geldikleri yer.

Doğal olarak bir Hintli bir ticaret karakolunu çok sever. Ve her yeri kaplayan Hudson's Bay ve Northwest Companies'in, Kuzey Amerikalı kızıl adamlar üzerindeki güçlü kontrollerini sürdürmeleri, ticaret merkezleri aracılığıyla oldu. Kütük yapısını inşa eden Stuart, Kızılderililere büyük bir güven duyarak, Ross'tan sorumlu istasyonu tek bir beyaz refakatçi olmadan bırakmaya karar verdi, o ve Montigny ve iki kayıkçı kuzeye doğru ilerledi. Bu cüretkar keşif gezisi başarıyla gerçekleştirildi Ross, 1811-12 kışı boyunca tek başına nöbetine devam etti. Bay Ross, "Maceralar"ında bu deneyim hakkında şunları söylüyor:

"Bay Stuart'ın 188 günlük yokluğunda, Kanton pazarındaki iki bin iki yüz elli sterlin değerindeki diğer peletlerin yanı sıra 1.550 kunduz tedarik etmiştim ve bu da ortalama olarak her biri yalnızca beş buçuk peni değerindeydi. Kızılderililer arasındaki ticaretimizin bir örneği olan sterlin değerinde veya yuvarlak sayılarda otuz beş sterlin değerinde mal.

Böylece, şu anda Okanogan ilçesinin modern sınırları içinde yer alan 5.318 mil karelik beyaz adamlar tarafından yapılan en erken keşiflerin tarihsel bir kaydı mümkün olduğunca kısa bir şekilde sunulmaktadır. Tabii ki o ilk günlerde hiçbir coğrafi ayrım çizgisi bilinmiyordu ve sonraki yıllarda da bölgeyi il sınırlarına bölmek için herhangi bir girişimde bulunulmadı. Sonunda şimdi Okanogan olan, Cascades, Spokane ve ardından Stevens ilçesinin doğusundaki diğer geniş topraklarla birlikte oldu.

Okanogan ilçesinin dini alanında ilk öncü, Muhterem Peder De Smet idi. Ünlü mektuplarında Britanya Kolumbiyası'ndaki Okanogan gölüne çıkıp geri döndüğünden söz eder. Bu, 1839 kadar erken bir tarihti. Colville Misyonu daha önce Peder De Smet tarafından kurulmuştu ve bu noktadan sonra, şimdi Stevens ilçesinde, o ve diğer Katolik rahipler batıya doğru geldiler. Yavaş yavaş Okanogan ülkesinin Kızılderilileri bu dindar insanların olumlu etkisi altına girdi ve birçoğu kiliseye katıldı. Şimdi St. Mary's Misyonu'nun başında bulunan Peder de Rouge'un, bu Kızılderililerin kural olarak iyi, dürüst insanlar olduklarına ve herhangi bir eski yerleşimcinin en ufak bir tehlike olmadan günlerce kamarasını terk edebileceğine dair tanıklığıdır. mal kaybı.

Peder de Rouge, bir ev ve küçük bir şapel inşa ettiği Okanogan nehrine 1885 sonbaharında geldi. Bu ilkel yapıların kalıntıları henüz görülebilir. Bu dönemde baba, Kızılderililerin köklü kumarbazlar olduğunu, ancak bir yıl içinde büyük çoğunluğunun uygulamayı bıraktığını iddia ediyor. Daha sonra, 1889'da, Colville Kızılderili rezervasyonunun "Güney Yarısı"nda, Okanogan nehrinin doğusunda, bu adı taşıyan gölün başında, Omak'ta bir kütük şapel inşa edildi. Bu, Peder de Rouge'dan sorumlu olan ve Washington eyaletinde Kızılderililerin kullanımına yönelik eğitim kurumlarından biri haline gelen St. Mary's Mission'ın başlangıcıydı. 1889'da baba, yurtdışından topladığı bir miktar parayla Fransa'dan döndü ve çekirdeğiyle birlikte görevi sahaya yerleştirdi.
Peder de Rouge'un tanıklığı, St. Mary'nin Misyonunun bulunduğu yerin, o zamanlar ülkedeki insanlar, beyazlar ve Kızılderililer için çok şey yapmış gerçek bir misyoner olarak tanımlanan Peder de Grassi tarafından zaten seçilmiş olduğudur. Evi ve kilisesi olmayan Peder de Grassi, Yakima'dan Colville'e bir yük atıyla seyahat etmeye ve onlara talimat vermek amacıyla Kızılderililerin toplandığı herhangi bir noktada kısa süreliğine durmaya alışmıştı. Bu şekilde Peder de Grassi, yılda 20 doları aşmayan bir harcamayla geçindiğini iddia etti. O zamanlar ülkedeki göçebe Kızılderili kabilelerinin büyük bir çoğunluğu tarafından sevildi ve saygı duyuldu. Ancak, iyi, kötü ve kayıtsız Hintliler ve Hintliler var. Bir gün [aynen] Peder de Grassi'nin talihsizliği, babayı bir kanoyla Okanagan nehrinin ağzından geçen bir grup kötünün eline geçmişti. Misyoneri boğmak için kasıtlı bir girişimde bulunuldu. Kano kasıtlı olarak bozuldu ve ancak dikkat çekici bir enerji gösterisi ve aklının varlığı, hain kırmızı adamlar tarafından hayatı bağışlandı.

Peder de Rouge, Okanogan'ın ağzına yakın bir yerde, kendine özgü dini "Düşler" olarak adlandırılan ve Tanrı'nın onlara her şeyi ifşa etmesi gereken belirli bir Hint fanatiği sınıfından bahseder. Dua ettiler ve bir takım tuhaf törenler yaptılar. Peder de Rouge'un bu tarikat arasında gelişi üzerine derhal uzaklaştırılması emredildi. Bu tür korkutmalara aldırmadan görevin inşasına devam etti ve sonunda kiliseye katılan Okanogan Kızılderililerinin güney kanadı tarafından ödüllendirildi. Şimdi Peder de Rouge tarafından "kötü beyaz adamların kötü etkisi ve korkunç viski türü olmasaydı, yine de iyi olurdu" diyor.
vatandaş sınıfı."

[KAYNAK: "Washington eyaletindeki Stevens, Ferry, Okanogan ve Chelan İlçelerinin Resimli Tarihi" Western Historical Publishing Company, 1904 - tr. Sandra Stutzman tarafından]


MAT 220 -- Matematik Tarihi: APA Stili

APA (Amerikan Psikoloji Derneği) stilini kullanarak kaynaklara atıfta bulunacaksınız.

APA Stili Web Sayfası (Purdue OWL)

Bu stil hakkında iyi bir kısa web sayfası Çevrimiçi Yazma Laboratuvarı'nda mevcuttur: https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/560/01/

WORD ve EBSCOhost'ta APA

APA çok yaygın bir stildir ve birçok yazılım ürününde ve arama motorunda bulunur.

1) Microsoft Word: APA yardımı, Word'deki "Referanslar" sekmesinde bulunabilir.

2) EBSCOhost yazılımı:

a) Alıntı Aracı: EBSCOhost, indekslenmiş tüm makaleleri için bir alıntı oluşturucu içerir. APA, dahil edilen stillerden biridir.
B) DOI: Alıntı Aracı, DOI'yi (Dijital Nesne Tanımlayıcı) içerir. Kullan!
C) Kalıcı Bağlantı Aracı

APA Kılavuzu (Baskı)

APA'nın gerçek Yayın Kılavuzunun birkaç kopyası kütüphanede mevcuttur.

BF76.7 P83 2010
Amerika Psikoloji Derneği. (2010). Amerikan Psikoloji Derneği'nin yayın kılavuzu. Washington, DC: Amerikan Psikoloji Derneği.

Referans Toplamak (1 kopya)
Araştırma Hizmetleri Masası (1 kopya)
Ana Koleksiyon (3 kopya)


GeçmişLink.org

Okanogan Vadisi, British Columbia'dan akan Columbia Nehri'nin bir kolu tarafından boşaltılır. Uluslararası sınır, Okanogan Nehri'ni besleyen Osooyos Gölü'nü kesiyor. Kanada vadisi Okanagan olarak yazılır. Göl ve Columbia Nehri arasındaki 77 milden, nehir sadece 125 fit düşerek kuzeye giden rotayı yolcular ve araçlar için kolay bir eğim, bol miktarda tatlı su ve stok için ot sağlar. Methow ("Met-how") Vadisi, Cascades'den akan Columbia'nın bir başka koludur. Okanogan İlçesi, yüzde 70'i eyalet ve federal hükümetlere ait olan 5,281 mil kare büyüklüğündedir. Colville Indian Reservation'ın batı yarısı güneydoğu köşesini kaplar.

Okanoganlar

Avrupalılarla temastan en az birkaç yüz yıl önce, Okanogan'ın yerli halkları, Kuzey Okanoganlar veya Sinkaietk, Tokoratumlar, Kartarlar ve Konkonelps adlı bir grubun üç büyük grubundan oluşuyordu. Puget Sound kabilelerinin dilleriyle ilgili, ancak Columbia havzasının diğer dillerinden çok farklı olan İç Salishan veya Interior Salish dilinin yedi lehçesini konuşuyorlardı.

Okanoganlar yarı göçebe bir yaşam sürdüler, kış boyunca kalıcı kamplarda başladılar, ardından ilkbaharda ayı avlamak, yazın somon yakalamak ve sonbaharda geyik avlamak için ayrıldılar. En üretken balıkçılık alanlarından biri, Columbia'nın 20 fit kadar düştüğü Kettle Şelaleleri'ydi. Kadınlar, 100 çeşit fındık, kök ve meyveden herhangi birini topladı. Kalıcı kamplar, deriler, ağaç kabuğu ve özellikle su yolları boyunca büyüyen tüllerle kaplı teepee benzeri uzun evlerden oluşuyordu. Her ev 12 ila 15 fit genişliğinde ve 150 fit uzunluğundaydı ve bir düzine veya daha fazla insanı barındırıyordu. Yaz kulübeleri, tüllerden dokunan taşınabilir hasırlar ile kaplandı.

Okanoganlar güneydeki diğer kabilelerle ve batıdaki Cascades boyunca ticaret yaptılar. 1700'lerin sonlarında, Okanoganlar hem ulaşım hem de yemek için diğer kabilelerden atlar satın aldı. 1782-1783'te bir çiçek hastalığı salgını, Okanogan'daki insanların üçte biri ile yarısı arasında yaşamına mal olmuş olabilir.

(Lewis ve Clark seferi) Discovery Kolordusu'ndan William Clark, 1805'te Snake Nehri'nin ağzında Kızılderililerle yaptığı röportajlara dayanarak Okanogan Nehri'nin haritasını çıkaran ilk kişi oldu. Kuzey Batı Şirketi'nden David Thomson, burayı ziyaret eden ilk Avrupalı ​​oldu. Temmuz 1811'de seferi Kolombiya'nın ağzından aşağı kürek çekerken Okanogan Nehri'ni geçti. Birkaç ay sonra, American Pacific Fur Co.'dan David Stuart ve Alexander Ross, ağzında bir kütük kulübesi inşa ettiler ve Fort Okanogan adını verdiler. Bu, Kızılderililer tarafından kuzeyden toplanan kunduz postları için ticaret malları için bir üs haline geldi. Fort Okanogan, 1814'te North West Co. tarafından devralındı ​​ve 1821'de Hudson's Bay Company'ye sattı. Nehrin yukarısındaki patikalar Okanogan Yolu oldu.

Bölge Valisi Issac Stevens (1818-1862), Mayıs 1855'te Columbia Havzası kabileleriyle Walla Walla Antlaşması'nı imzaladı. Yakima Şefi Kamiakin'i, Kamiakin'in dillerini bile konuşmadığı halde kuzeydeki Okanogan çetelerini temsil eden biri olarak görüyordu. Stevens, Kızılderililer ve yeni gelen yerleşimciler arasındaki savaş başlamadan önce kuzey kabileleriyle bir araya geldi, ancak hiçbir zaman anlaşma imzalamadı. 1855-1856 Kızılderili Savaşı, Okanogan kabilelerini pek etkilemedi.

1858'de Yeni Kaledonya'daki -Britanya Kolombiyası'nın Okanagan (Kanada heceleme) ve Fraser Nehri vadileri- altın madenleri, Columbia Nehri yoluyla Kaliforniya'dan bölgeye maden arayıcılarını çekti. Bu saldırılar Okanogan County'nin Kızılderili savaşlarının tek savaşını tetikledi; 160 üyeli bir madenci partisi, 29 Temmuz 1858'de McLoughlin Kanyonu (adını partinin lideri olarak anılır) adlı bir defilede pusuya düşürdü. Üç madenci öldü ve birkaçı daha öldü. yaralı. ABD Ordusu vadiye cezai bir sefer başlattı, ancak cezalandıracak kimseyi bulamadan geri döndüler. Ertesi bahar, Ordu Colville Vadisi'ndeki Mill Creek'te Fort Colville'i kurdu.

ABD ve Kanada arasındaki sınır, Osoyoos Gölü'nden geçiyordu ve yalnızca Osoyoos kasabası olacak olan bir Kanada gümrük istasyonuyla işaretlendi. Madenciler altın ve gümüşü keşfettikçe, iddiaları netleştirmek için kesin bir sınır gerekiyordu. 1858'den 1861'e kadar, Kraliyet Mühendisleri ve ABD Ordusu'ndan sörveyörler, Point Roberts'tan başlayıp Montana'ya kadar uzanan bir sınır oluşturdu. Sınırın yeri kimi zaman bilimsel hesapla kimi zaman da uzlaşma ve uzlaşmayla belirlenmiştir. Mühendisler, araştırmalarını işaretlemek için kereste ve dikilmiş taş işaretler ile 60 metrelik bir alan kestiler. İlk yıllarda trafiğin çoğu kuzeye gittiğinden, ABD 1880'e kadar bir Gümrük Giriş Limanı kurmadı.

Okanogan İlçesine yerleşen ilk Amerikalı olma onuru iki adamdan birine, Hiram Francis "Okanogan" Smith (1829-1893) veya John Utz'a (d. 1824) düşüyor. Utz "gölgeli bir taşra ustası"ydı (Wilson, 67) ve yoluna devam etti, ancak Smith önde gelen bir ticari ve siyasi lider olmaya devam etti, bu nedenle Smith genellikle ilçenin İlk Vatandaşı olarak tanımlanır. 1850'lerde ve 1860'larda, birkaç öncü Okanogan'da evlerini yaptı, ancak birçok madenci altın ve gümüş kazmak için geldi. Hudson's Bay Company'nin ayrılmasıyla, eski çalışanlar Colville Vadisi'nde çiftçilik yapmaya başladılar.

Okanogan kabilesi ve kuzey orta Washington Bölgesi'nin diğer kabileleri, topraklarını ABD Hükümetine bırakan anlaşmaları hiçbir zaman imzalamadı. 1871'de Kongre, başkana yürütme emriyle çekinceler koyma yetkisi verdi ve Ulysses Grant 1872'de Colville Indian Reservation'ı kurdu. Burası yaklaşık 4.200 Methows, Okanogans, San Poils, Nespelems, Lakes, Colvilles, Calispels, Spokanes ve Coeur d'Alenes. Evleri geniş alana düşen Hintli olmayan yerleşimciler protesto etti ve doğudaki Colville Vadisi'ni çıkardı. Bir zamanlar, bugünün Okanogan İlçesinin tamamı bir Kızılderili Rezervasyonuydu. Ancak madenciler ve yerleşimciler, rezervasyon 1886'da Colville Konfedere Kabilelerine ev sahipliği yapan çağdaş Colville Indian Reservation'a indirilene kadar hükümete amansızca lobi yaptılar.

Altın! Gümüş!

1886'da Okanogan'ın çoğuna verilen Hint unvanı sona erdiğinde, madenciler oradaki altın ve gümüşü sömürmekte özgürdü. Ardından gelen madencilik patlaması, Ruby City (daha sonra Ruby), Conconully, Solver, Loop Loop, Oro (daha sonra Oroville) ve diğer kampların kuruluşunu ve bazı önemli madenlerin ve damgalama fabrikalarının inşasını gördü. Chesaw, Çinli peynir testeresinden veya iyi bir çiftçiden ve samimi bir ev sahibinden gelir ve ABD'de bir Çinlinin adını taşıyan tek belediyedir. 1890'da ilçenin Hintli olmayan nüfusu 1.509'du.

Patlamanın sonu, Sherman Gümüş Satın Alma Yasası'nın yürürlükten kaldırılması, gümüş fiyatlarındaki düşüş ve 1893 Paniği ile geldi. Madencilik yirminci yüzyılda önemli bir faaliyet olmaya devam etti, ancak Okanogan İlçesi hiçbir zaman dördüncü sırayı geçmedi. Devlette altın üretiminde.

Willamette Vadisi'ndeki Amerikalı yerleşimciler, 1844'te Oregon'un Vancouver Bölgesi'ndeki Okanogan'ı, ardından 1845'te Clark İlçesini içeriyordu. 1854'te Washington Bölgesel Yasama Meclisi, Okanogan Vadisi'ni Walla Walla İlçesine yerleştirdi ve 1860'ta onu Spokane'nin bir parçası yaptı. İlçe. Yasama organı, 1863'te Okanogan ve Ferry ilçelerini kapsayan Stevens County'yi kurdu. 1864'te Spokane İlçesi Stevens'a katlandı ve daha sonra Okanogan'ın sonunda olduğu gibi çeşitli diğer ilçeler (canlandırılmış bir Spokane dahil) ondan oyulmadan önce Cascades'in doğusundaki kuzey Washington'un çoğunu kapladı.

Colville, Stevens County'nin ilçe merkeziydi. Okanogan Vadisi'nde kayıt yaptırmak veya tapu değiştirmek isteyen herkes günlerce adliyeye gitmek zorunda kaldı. Okanogan çiftçileri Cullen Bryant Bash, Henry Wellington ve okul öğretmeni ve madenci David Gubser ayrı bir ilçe için bir dilekçe kampanyası düzenledi. Bash bunu Bölgesel Yasama Meclisine teslim etti ve geçmesi için çok çalıştı. 2 Şubat 1888'de Okanogan İlçesi kuruldu. 1899'da eyalet meclisi Okanogan'ın (ve kuzey Kittitas'ın) güney kısmını alarak Chelan County'yi oluşturarak Okanogan County'nin nihai sınırlarını oluşturdu.

Ruby ilk ilçe koltuğuydu, ancak seçmenler koltuğu sekiz ay sonra Conconully'ye taşıdı. 1914'te, yeni bir ilçe koltuğuna yönelik periyodik girişimlerden sonra, seçmenler Okanogan'ın adliye binasına ev sahipliği yapmasına karar verdi.

İlçenin çoğu 1880'lerde Hint toprağı olduğundan, resmi araştırmalar 1893'e kadar başlamadı ve tamamlanması 12 yıl alacaktı. Sabırsız yerleşimciler, keşfedilmemiş Hint topraklarına çömeldi. İddiaları yasal çiftlik evleriyle çatıştığında onları tahliye edebilecek yetkililere meydan okudular, bu nedenle gecekondu haklarının çoğu geçerli olarak kabul edildi. 1890'dan 1900'e kadar nüfus neredeyse üçe katlandı ve 1910'a gelindiğinde, kır gemileriyle çok fazla değil, trenle taşınan çiftlik sahipleri yeniden neredeyse üçe katlandı. 1913'te göçmenler St. Paul'den Spokane'ye iki buçuk günde yolculuk yaptılar. Elli yıl önce, yolculuk altı ay veya daha uzun sürmüştü. Yeni gelenler haklarını aldıktan sonra, orada beş yıl kalarak ve burayı geliştirerek ve 15 $ ücret ödeyerek tapu alabiliyorlardı.

Although grass and field crops naturally flourished with the 12 to 13 inches of annual rainfall, orchards required additional water. Pioneer Hiram Smith irrigated an orchard near Lake Osoyoos in the 1860s. In the 1880s, squatters in the Okanogan and Methow valleys dug ditches individually and as associations. In 1908, Congress passed the Reclamation Act (Newlands Act), which got the Federal Government into the ditch business. At first, the bureaucrats deemed The Okanogan too small for their trouble, but finally approved $500,000 for the first Bureau of Reclamation project in Washington.

Between 1907 and 1910, engineers built an earthen dam, which formed Conconully Lake, and the first water irrigated 2,000 acres that orchardists had painstakingly planted with apple saplings. Until the water flowed, they had carried buckets of water to keep each young tree alive. Seven years later, the first apples shipped from the project. In 1919, this became the Okanogan Irrigation District. The soil proved to be much more absorbent than planned and the project never achieved the dream of 10,000 acres of orchards.

This and other farmer-owned projects often required landowners to sell off most of their original homesteads since, by law, no more than 40 acres per plot could receive water. New arrivals moved in to snap up the smaller, potentially more profitable parcels. It took years for the projects to overcome problems with seepage, washouts, and evaporation, but irrigation transformed The Okanogan.

The federal Dawes Severalty Act of 1887 sought to integrate Indians into American society by giving each tribal member 160 acres of land to farm, and turning the rest of reservation lands over to non-Indian settlement. In 1898, the remaining 1.3 million acres of the now diminished Colville Reservation was opened to mineral exploitation. In 1905, a majority of the adult Indians were convinced to relinquish rights to the South Half in order to be paid for the North Half taken from them in the 1880s. Each Indian received $500. In 1916, about a third of the South Half was opened for settlement and a new land rush.

In 1907, forest reserves owned by the federal government became national forests and the following year, Chelan National Forest was established. In 1911, Okanogan National Forest was split off from the Chelan unit and still holds the majority of land in the county both east and west of the Okanogan Valley.

Toplu taşıma

The Okanogan and Columbia rivers were both barriers and thoroughfares depending on the direction of travel and the time of year. Indian canoes ferried people, goods, and animals across the streams, but travel up and down the valleys was mostly by land. Beginning in July 1888, the Pasco-built stern-wheeler City of Ellensburgh, offered service up the Columbia and just up the Okanogan as far as Monse. The Columbia rapids and seasonal drops in the river prevented reliable year-round travel. If rapids were too swift, the crew ran a line to the shore and winched the vessel past the fast water. In the spring, steamboats might reach as far up the Okanogan as McLoughlin Falls. Freight and stage lines connected The Okanogan with points downstream toward Wenatchee and upstream toward Spokane.

Rail service to Okanogan County resulted from James J. Hill's desire to link the transcontinental Great Northern at Spokane Falls to Nelson, B.C., and came to the county not from the south, but from Canada. Between 1902 and 1906, Hill built the Washington & Great Northern, which meandered north and west across the international boundary. In Canada the line was called the Vancouver, Victoria & Eastern.

Trains first reached Molson in the Okanogan Highlands from Spokane on November 2, 1906. County residents clamored for more direct service and finally the Great Northern laid tracks from Oroville south to Pateros by 1913 and to Wenatchee the following year. Twice-daily rail service to Oroville put the steamboats out of business and marked the end of Okanogan County's frontier days. With a rail connection, loggers moved into the county and began to exploit timber resources.

The Great Depression (1929-1939) did not devastate Okanogan County as it did other rural areas in the U.S. Residents already lived fairly simple lives with a high degree of self-sufficiency. Relief programs helped farmers and merchants, and hundreds of men in the Civilian Conservation Corps built roads, trails, campgrounds, fire lookouts, the Salmon Meadows Ski Lodge, and fought fires. The timber industry struggled with falling prices, but since the county did not produce dimensioned lumber for the construction market, demand continued. When the Government raised the price it paid for gold to $35 an ounce, miners returned to the hills either as employees of rejuvenated operations or as independent prospectors.

The big spur to the economy of the county and the state was the construction of Grand Coulee Dam in the south near Coulee City. This part of the county had been bypassed by settlement and quickly became home to 15,000 people. By 1937, unemployment in the county was at 6 percent. Irrigation supplied by the dam enabled the cultivation of a half million acres of arid land.

Modern Times

Cattle ranching led to The Okanogan's most notable celebration and athletic event, the Omak Stampede. This annual rodeo was first held in August 1934. Publicity Chairman Claire F. Pentz proposed a horse race involving a wild plunge down a sandy bluff and across the Okanogan River to the arena. Most riders were Native Americans and the winner received a cash prize, a saddle, and a belt buckle. Winning was a significant accomplishment for residents of the Colville Reservation.

The 55-second, one-fourth-mile Suicide Race became the most popular -- and most controversial -- of the county's annual events. Some horses were injured and a few had to be destroyed. When two 13-year-old riders were hurt, the minimum age was set at 16. Horses had to be five years old. Animal protection advocates persuaded some sponsors to withdraw in the mid-1980s and pressured organizers to stop the event.

In 1999, the race was cancelled when Indian participants boycotted the race over a dispute about parking for their encampment and when the river was too high. The Indians returned the following year along with the protests over cruelty to the horses, but the races still ran.

The late twentieth century saw residents struggle with economic development that would impact its rural way of life. (The county's first stoplight was installed in the early 1980s and the second, for a WalMart, in the mid 1990s.) The construction of State Route 20 (North Cascades Highway) from the Skagit Valley across Okanogan County to the Methow Valley in 1972 ended some of the remoteness of the Methow, at least during the summer months.

In 1968, developers announced plans for a ski resort on Sandy Butte near Mazama in the Methow Valley. In 1978, Methow Recreation, Inc. made formal application for the 3,600-acre Early Winters resort. The project hoped to place Washington ahead of skiing destinations like Colorado and Utah and would produce 1,200 jobs, which might compensate for the decline of the logging industry. But Early Winters would attract an average of 3,500 skiers a day and drastically change the character of quiet, rural area, turning it into something like Vail, Colorado. The Methow Valley Citizens Council organized to block the project and the controversy divided the small community. The matter went all the way to the U.S. Supreme Court, which cleared the way for the project in May 1989.

That same year, Crown Resources, a Denver mining company, discovered gold underneath Buckhorn Mountain near Chesaw and announced plans for the Crown Jewel Mine, an open-pit operation that hoped to extract 1.4 million ounces of gold over eight years. Crown proposed to build Washington's largest open-pit mine, which would generate some 97 million tons of waste and leave a lake in the pit. A process using cyanide would leach the gold out of the ore. Up to 75 high-wage jobs would be created in an area with chronically high unemployment.

The Early Winters project generally prevailed against its opponents in court, but in 1992, financing fell apart and the 1,200 acres of property were auctioned off to pay debts. The concept reemerged in 1996 as a smaller resort called Arrowleaf, with cross-country skiing instead of downhill skiing, and with some community approval. Developers hoped to expand Arrowleaf, but in December 2000 after spending $20 million and years waiting for regulatory approval, they dropped the plan.

A month later in January 2001, The Trust for Public Land purchased 1,020 acres once envisioned for Early Winters and preserved it from development.

Environmental groups opposed the Crown Jewel mine for 10 years. In 1999, U.S. Senator Slade Gorton sought to overturn a Clinton Administration ruling against the project by tacking an amendment onto funding for a military action in Kosovo. The key defeat for the open pit plan was a withdrawal of a State water permit in 2000 because of concerns about the pollution mitigation measures. By that time the price of gold had dropped and the new operators decided to dig an underground mine and to process the ore at an existing facility in Republic, Ferry County.

Stagecoach between Pateros and Twisp, 1900s

Okanogan County, Washington

U.S. Department of Agriculture

First U.S. Customs House, originally the John Utz cabin (1860), Lake Osoyoos, Okanogan County, 1912

Courtesy UW Special Collections (Neg. UW4870)

Great Northern Railway depot, Omak, May 11, 1914

Courtesy Washington State Historical Society (1943.42.30148)

1913 Omak Baseball Club

Courtesy David Eskenazi Collection

Main Street, Twisp, winter 1916

Courtesy Shafer Historical Museum

Wagner Mill, Okanogan, 1920s

Okanogan County Courthouse, Okanogan, 1923

Courtesy UW Special Collections (Neg. No. WAS0654)

Orchards, Okanogan County, ca. 1928

Courtesy UW Special Collections (WAS0670)

Main Street, Oroville, 1930s

Owner Nick Peters, Andy Peters, and Elmer Rose, Twisp Mercantile Company, April 12, 1941


Okanogan APA-220 - History

On February 23, 1896, the north half of the Colville Indian Reservation was thrown open for mineral entry, and within weeks, hordes of gold seekers flooded in and staked hundreds of claims. It has been estimated that as many as 1,500 prospectors and other outsiders were waiting just across the Columbia River. The story goes that signal fires were built when official word of the opening was received these fires touched off a gold rush, and the mining frenzy was on.

This is the area that would become known as Okanogan County the mountains, valleys, and foothills of Moses, Tonasket, Joseph, and Sar-sarp-kin, famous Native American chiefs from another era. Men of the early West made a name for themselves in Okanogan County, men like Hiram F. Okanogan Smith, Jonathan Bourne Jr., Charles and Hazard Ballard, David McLoughlin, Guy Waring, Colonel Tom Hart, Alex Barron, Chee Saw, and many others. It s the largest and one of the most fascinating counties in the state of Washington.

Okanogan is a Salish Indian word meaning "rendezvous." Sometimes called "the late frontier," the Okanogan Valley was inhabited by Native Americans for thousands of years before a succession of explorers, prospectors, miners, trappers, cattlemen, settlers, loggers, farmers, missionaries, and orchardists, providing in every respect a colorful history that is carried forward to the present day.


From left to right, Chief Moses, Chief Tonasket, Chief Sar-sarp-kin. (Courtesy Okanogan Historical Society)

Here, a person only has to use his or her imagination and to wander through long- forgotten ghost towns and abandoned town sites with distinctive names such as Ruby, Bodie, Gold Hill, Barron, Loup Loup, Nighthawk, Toroda, Sheridan, Circle City, and Silver, to mention just a few, to conjure images of the past. There s much to hold the history buff s attention, including legends of hidden gold and long-lost million-dollar mines, several of which are still searched for by treasure hunters today. Others find themselves intrigued by the age-old quest for gold. Several of the area s historic boom towns of yesterday still stand today, places such as Gilbert, Loomis, Republic, Old Molson, Chesaw, Gold Hill, Nighthawk, Bodie, and Riverside silent monuments to the past that have changed little in over a hundred years.

Join us in exploring the ghost towns of Okanogan County. It s an experience you won t soon forget.
Winthrop, still stands today, as a monument to the past gone by


While its inhabitants may have abandoned the town, memories of Old Molson's glory days still linger in the weathered buildings of a ghost town that just refuses to give up the ghost

We invite you to come step back in time on a Wild West ghost town adventure, and experience for yourself the history of Northeastern Washington. It s an experience you won t soon forget.

AENEAS-Community Established Around 1908. Location: 21 Miles Southwest Of Republic, On West Fork Of San Poil River. Center Sec. 8, T35N , R31E.

ALMA-Community Established Around 1888. Location: SW/NE SEC. 17, T33N, R26E. Town Platted August 20, 1904. On Site Of Present Day Okanogan.

ANGLIN-Community Established Around 1902. Location: On Bonaparte Creek, Eight And One Half Miles Southwest Of Tonasket NW/NE SEC. 2 T36N,R28E,SW/SE SEC. 34, T37N,R28E.

ANTOINE-Community Established Around 1908. Location: 6 Miles Northeast Of Tonasket SW/SW SEC. 32, T38N, R28E.

BARRON-Community Established Around 1893. Location: West Side Of Hart s Pass. About 3 Miles From The Cascade Summit.

BECK-Community Established Around 1906. Location: On Loop Loop Creek, About 11 Miles By Road West Of Okanogan, About 9 Miles Northeast Of Malott NE/SE SEC. 17, T33N, R25E. Not Much Ever Existed Here.

BODIE-Community Established Around 1898. Location: On Toroda Creek 4 Miles North Of Old Toroda, 15 Miles Northeast Wauconda SW SEC. 3, T38N, R31E.

BOLSTER-Community Established Around 1898. Location: 2 Miles North Of Chesaw On Meyers Creek, 2 Miles From The Canadian Line NW/SE SEC. 9, T40N, R30E.

BONAPARTE-Community Established Around 1903. Location: About 17 Miles Northeast Of Tonasket, 3 Miles West Of Havillah, On Antoine Creek NW/ NE SEC. 2, T38N, R28E.

BREWSTER-Community Established Around 1903. Location: On Great Northern Railway, 7 Miles Northeast Of Pateros, 15 Miles Southwest Of Malott, On West Shore Of Columbia River, 5 Miles Below The Mouth Of The Okanogan River NE SEC.14, T30N, R24E.

CARLTON-Community Established Around 1907. Location: In The Methow Valley 12 Miles Northwest Of The Town Of Methow. SW/NE SEC. 29, T32N, R22E.

CHAPAKA-Community Established Around 1895. Location: 13 Miles North Of Loomis, 35 Miles West Of Oroville About One Half Mile West Of Similkameen River.

CHESAW-Community Established Around 1898. Location: 11 Miles Southeast Of Molson SW SEC. 21, NW SEC. 28, T40N, R30E.

CHANCELLOR-Community Established Around 1872. Location: Slate Creek Area, Hart s Pass, Methow Valley.

CIRCLE CITY-Community Established Around 1907. Location: Halfway Between Oroville And Molson, On Nine Mile Road.

CLOVER-Community Established Around 1892. Location: On Salmon Creek, Three And One Half Miles Northeast Of Okanogan NE SEC. 36, T34N, R25E. Not Much Ever Existed Here.

CONCONULLY-Community Established Around 1888. Location: 15 Miles Northwest Of Omak, On Salmon Creek SW SEC. 6, T35N, R25E. The Settlement Was First Called "Salmon City."

COULEE DAM-Community Established Around 1934. Location: On North Columbia Riverbank Beside Grand Coulee Dam. NW SEC. 6, T28N, R31E.

DISAUTEL-Community Established Around 1919. Location: 15 Miles Southeast Of Omak, Center SEC. 13, T33N, R28E.

ELMER CITY-Community Established Around 1939. Location: 3 Miles North Of Coulee Dam Village, On East Shore Of Columbia W/NW/SW SEC. 20, T29N, R31E. Platted As "Elmertown" March 2, 1937.

EPLEY-Community Established Around 1906. Location: On Pogue Flat, 2 Miles Northwest Of Omak NW SEC. 27, T34N, R26E.

GILBERT-Community Established Around 1909. Location: Twisp River Valley.

GOLD HILL-Camp Founded Around 1880. Location: On Gold Hill 6 Miles Due West Of Loomis.

GOLDEN-Community Established Around 1889. Location: 6 Miles Southwest Of Oroville On Northwest Corner Of Wannacut Lake, SE/NE SEC. 11, T39N, R26E.

HASSAN-Community Established Around 1910. Location: Sprang Up In The Pine Creek Area About 15 Miles Southwest Of Tonasket. SW SEC. 25, T37N, R25E.

HAVILLAH-Community Established Around 1905. Location: 20 Miles Southeast Of Oroville Near Head Of Antoine Creek SW SEC. 32, T39N, R29E.

IVES-Community Established Around 1896.
Location: On The Columbia River At The Northeast Edge Of Present Day Pateros NE SEC. 36 T30N, R23E. This Was Called "Ives Landing" Also "Central Ferry."

KARTAR-Community Established Around 1922. Location: About 32 Miles Northwest Of Grand Coulee Village, About 9 Miles South Of Omak Lake SW SEC. 34, T31N, R28E.

KIPLING-Community Established Around 1901. Location: About 9 Miles Southwest Of Chesaw On Tonasket Creek NW/NE SEC. 5, T39N, R29E.

KNOB HILL-Community Established Around The Early 1900s. Location: About 10 Miles Southwest Of Chesaw.

LOOMIS-Community Established Around 1891. Location: 16 Miles Northwest Of Tonasket On Sinlahekin Creek Center SEC. 1, T38N, R25E. Originally Called "Loomistown."

LOOP LOOP-Community Established Around 1888. Location: 8 Miles South Of Conconully SE/SE/NW SEC.31, T35N, R25E. Loop Loop Was The First Town In Okanogan County To Be Platted, August 14, 1888.

MALOTT-Community Established Around 1890. Location: 15 Miles Northeast Of Brewster, 9 Miles Southwest Okanogan, On Okanogan River At Mouth Of Loop Loop Creek SW/SW SEC. 9, T32N, R25E.

MAZAMA-Community Established Around 1900. Location: 14 Miles Northwest Of Winthrop On The Methow River SE SEC. 25, T36N, R19E.

METHOW-Community Established Around 1894. Location: On Methow River, 9 Miles Northwest Of Pateros NW SEC. 2, T30N, R22E.

MISSION-Established As St. Mary s Mission Around 1889. LOCATION: About 7 Miles Southeast Of Omak On Omak Creek Center SEC. 9, T33N, R27E.

MOLSON-Community Established Aroud 1900. Location: 15 Miles Northeast Of Oroville Center SEC. 8, T40N, R29E.

MONSE-Community Established Around 1916. Location: On Okanogan River, 7 Miles Northeast Of Brewster, On West Side Of The River And On Great Northern Railway. Center SEC. 34, T31N, R25E.

NESPELEM-Community Established Around 1899. Location: 34 Miles Southeast Of Omak, 18 Miles North Of Grand Coulee, On Nespelem River SW SEC. 19, NW SEC. 30 T31N, R31E, SE SEC. 24. NE SEC. 25, T31N, R30E.

NIGHTHAWK-Community Established Around 1902. Location: On Great Northern Railway, 12 Miles West Of Oroville, 12 Miles North Of Loomis, On Similkameen River NW SEC. 13, T40N, R25E.

NINE MILE-The Nine Mile community was located west of Molson on what is known today as Nine Mile Road.

OKANOGAN-Community Established Orignally As "Alma" About 1888. Location: 4 Miles Southwest Of Omak, On Great Northern Railway, 9 Miles Northeast Of Malott, At Junction Of Salmon Creek With The Okanogan River. NW SEC. 16, T33N, R26E.

OKANOGAN CITY-Community Established Around 1860. Location: It Was Reportedly On The North Side Of The Similkameen River, Somewhere Between Nighthawk And Shanker s Bend.

OLEMA-Community Established Around 1896. Location: Seven And One Half Miles West Of Malott On Chiliwhist Creek NE SEC. 10, T32N, R24E.

OMAK-Community Established Around 1902. Location: On Great Northern, 4 Miles North Of Okanogan On West Bank Of The Okanogan River S SEC. 26, NW SEC. 35, T34N, R26E.

OPHIR-Community Established Around 1890. Location: On Great Northern Railway, 5 Miles South Of Malott On The West Side Of The Okanogan River NW SEC. 5, T31N, R25E.

OROVILLE-Community Established Around 1893. Location: On Great Northern Railway, 16 Miles North Of Tonasket, 4 Miles South Of The Canadian Line, At The Southern End Of Osoyoos Lake From Which Flows The Okanogan River . E SEC. 28, T40N, R27E.

PATEROS-Community Established Around 1895. Location: On Great Northern Railway, 19 Miles Northeast Of Chelan, 30 Miles Southwest Of Okanogan, At Junction Of Methow And Columbia Rivers. SW SEC. 36, T30N, R23E.

PONTIAC RIDGE-Community Established Around 1903-1904. Location: Southwest Of Chesaw On Pontiac Ridge.

RIVERSIDE-Community Established Around 1900. Location: On The Okanogan River, 7 Miles North Of Omak. Center SEC. 25, T35N, R26E.

ROBINSON-Community Established Around 1900. Location: 9 Miles Northwest Of Mazama At The Junction Of Robinson Creek With The West Fork Of The Methow River, On Harts Pass Road. SE SEC. 36, T37N, R18E.

RUBY-Community Established Around 1888. Location: 7 Miles Southeast Of Conconully. SE/SW SEC. 29, T35N, R25E.

RUSSELLVILLE-Community Established Around 1908. Location: In The Hills Up Aeneas Creek, In The Aeneas Valley.

SHERIDAN-Community Established Around 1897. Location: Sheridan Mountain, East Of Toroda.

SILVER-Community Established Around 1890. Location: 5 Miles Southeast Of Twisp On The Methow River NW/SW SEC. 35, T33N, R22E. About Three Quarters Of A Mile From Where Beaver Creek Joins The Methow River.

SWANSEA-Community Established Around 1892. Location: Upriver About 6 Miles From Virginia City And 2 Miles Beyond The Mouth Of The Okanogan River. NW/NW SEC. 17, NE/NE SEC. 18, T30N, R25E.

SYNAREP-Community Established Around 1908. Location: Tunk Valley, Just Above Where The County Road Crossed Tunk Creek.

SQUAW CREEK-Community Established Around 1889. Location: Methow Valley, One Mile Up Its Namesake Creek.

TORODA-Community Established Around 1897. Location: 4 Miles Northeast Of Wauconda.

TONASKET-Community Established Around 1892. Location: 24 Miles North Of Omak 16 Miles South Of Oroville, 40 Miles West Of Republic On The Okanogan River And Great Northern Railway. SEC. 16, T37N, R27E.

TWISP-Community Established Around 1898. Originally Known As "Gloversville" In 1897. Location: On Methow River, 34 Miles Northwest Of Pateros . Common Corner SEC. S 7,8,17 And 18, T33N, R22E.

VIRGINIA CITY-Community Established Around 1893. Orginally Known As "Virginia Bills." Location: At The North End Of The Present Bridge Over The Columbia River At Brewster And Now A Part Of Brewster. SW/SW SEC. 14, T30N, R24E.

WAUCONDA-Community Established Around 1898. Location: 22 Miles Northeast Of Tonasket, 17 Miles Northwest Of Republic. NE SEC. 10, T37N, R30E. This Is One And One Half Miles Southwest Of The Site Of Old Wauconda.

WEHESVILLE-Community Established During The 1880s And 1890s. Location: Wannicut Lake Area, In A Remote Canyon Valley.

WINTHROP-Community Established Around 1890. Location: 44 Miles Northwest Of Pateros At Forks Of Methow and Chewuch Rivers. SW SEC. 2, T34N, R21E.


Referanslar

Haskell · Hendry · Highlands · Hinsdale · Hocking · Kenton · Kittson · La Grange · Lanier · St. Mary's · Allendale · Arenac · Marvin H. McIntyre · Attala · Bandera · Barnwell · Beckham · Bland · Bosque · Botetourt · Bowie · Braxton · Broadwater · Brookings · Buckingham · Clearfield · Clermont · Clinton · Colbert · Collingsworth · Cottle · Crockett · Audubon · Bergen · La Porte · Latimer · Laurens · Lowndes · Lycoming · Mellette · Napa · Newberry · Darke · Deuel · Dickens · Drew · Eastland · Edgecombe · Effingham · Fond Du Lac · Freestone · Gage · Gallatin · Gosper · Granville · Grimes · Hyde · Jerauld · Karnes · Kershaw · Kingsbury · Lander · Lauderdale · Lavaca · APA-181↔APA-186 – canceled · Oconto · Olmstead · Oxford · Pickens · Pondera · Rutland · Sanborn · Sandoval · Lenawee · Logan · Lubbock · McCracken · Magoffin · Marathon · Menard · Menifee · Meriwether · Sarasota · Sherburne · Sibley · Mifflin · Talladega · Tazewell · Telfair · Missoula · Montrose · Mountrail · Natrona · Navarro · Neshoba · New Kent · Noble · Okaloosa · Okanogan · Oneida · Pickaway · Pitt · Randall · Bingham · Rawlins · Renville · Rockbridge · Rockingham · Rockwall · Saint Croix · San Saba · Sevier · Bollinger · Bottineau · Bronx · Bexar · Dane · Glynn · APA-240↔APA-247 – named, canceled


Videoyu izle: Over Okanogan (Ağustos 2022).